Acquaintance

20 August 2011

Perokok Yang Kaya ..



Assalamualaikum ..
Entry ni aku sedut dari SINI ..
Hope enjoy baca ..
lawak ..



Ajoi: Selamat pagi doktor…
Doktor: Ya.. selamat pagi, boleh saya bantu ?
Ajoi: Begini doktor, saya punya masalah sesak nafas dan batuk-batuk.
Doktor: Oh begitu… hmm awak seorang perokok?
Ajoi: Betul doktor, saya memang perokok..
Doktor: Satu hari berapa batang awak hisap? dan sudah berapa lama awak merokok ?
Ajoi: 1 hari lebih kurang 2 kotak dan saya merokok sudah 15 tahun.
Doktor: Anda tahu berapa kos yang awak keluarkan dalam 1 hari ?
cuba kira, satu hari dikali dengan 2 kotak rokok dikali 365 hari (setahun) dikali 15 (tahun)…
sambil membuka tingkap, doktor tersebut menyambung….”anda lihat banglo mewah di seberang jalan sana..? “, bayangkan encik, kalau dari dulu anda tidak pernah merokok selama 15 tahun dan wangnya dikumpulkan, mungkin anda sudah mampu mempunyai banglo mewah macam tu. (dengan nada ceramah)….
Ajoi: Doktor tak merokokkan?
Doktor: ooh..tentu tidak (dengan bangganya !)
Ajoi: Doktor ada banglo mewah macam tu?
Doktor: Takdelah, saya tak mampu…kenapa?
Ajoi : Kalau doktor nak tau, yang banglo mewah doktor tunjuk itu memang saya punya banglo…sedangkan doktor yang tak hisap rokok pun tak mampu nak beli..
Doktor: Erkk..salah orang aku ceramah rupanya… (dalam hati)

20 comments:

twinkeenabilah said...

Haha. so kena merokok lah nie ?? banyak lah.

amirulspurs said...

no komen ~
haha ..

Syazwan Che Deraman said...

ok laa..
aku nak start hisap rokok.boleh?
hehehe.
singgah dari namee bloglist ;).

dylla fadzil 小草莓 said...

isap rokok serupa membakar duit haha

[sutera kasih] said...

hehe salah org doc tu bg ceramah :P

amirulspurs said...

@syazwan : hisap laa kalau suka. hak masing2. hehe

amirulspurs said...

@dylla : hehe. kiasan jaa tu. orang kaya tkpa laa kan :p

amirulspurs said...

@sutera kasih : tu laa. silap org. padan muka dia :p

echa takashimaya said...

haha.kesian doktor bebel kat salah orang.tapi perokok yg beli rokok memang membazir kan?hehe

ArulchelseA said...

cuak aku... kih kih kih

amirulspurs said...

@echa : tp bg org kaya tu bazir ke? hehe

amirulspurs said...

@arul : cuak ape? huhu :p

Nor Fadila Rosli said...

hahahaha siot je...:)
saya suka..saya follow sini..
jom singgah..

http://blogakufadila.blogspot.com/

Namee Roslan said...

haha. entry ni menggalakkan orang hisap rokok lagi! haha

tia @ Ini Kisah Tia said...

hahaa . dah tak makan saman daaa ~~

amirulspurs said...

@fadila : HAHAHA. ada je nak jawab kan? btw, thnx follow. nt sy balas kunjung semula :)

amirulspurs said...

@namee : its depends on individual laa jugak kan. hehehe

amirulspurs said...

@tia : orang ada duit~~

sj said...

hahaha... tp x brmkne kte kene ikut jejak dia.. ad banglo mhl pn tp esok dh jln .. rugi je ... huhuhuhu salam kenal

amirulspurs said...

hehehe. betol2. tu laa, org ada duit.nak buat cmna kan. salam kenal