Acquaintance

23 August 2011

Inilah jadi bila nak raya ..



Assalamualaikum ..
Raya oh raya ..
Dah nak dekat kan ..

Dalam duk berblogwalking ni tadi ..
Nampaknya majoriti dah letak lagu raya kat blog ..
Ada yang buat ringtone fon lagu raya ..
Play all day along lagu raya kt speaker ..

HAHAHA ..
It is funny to see how people celebrate it ..
Personally, aku rasa ianya melampau ..
Ukur baju di badan sendiri laa ..

Situasinya mudah jek ..
Biasa orang kita ni pantang dah nak raya ..
Bershopping sakan ..
Beli sana beli sini sampai lupa ..
BERLEBIHAN ..

Rasanya umat islam diajar untuk bersederhana ..
Belanja berlebihan amalan syaitan ..
Nak ajaq, tau dah dari kecik ..
Malas nak kata apa ..
kawankawan ..

Back to the main point ..
Apa yang aku nak cakap sebenarnya ..
Jangan laa nak sambut raya ni berlebihan ..
Biasa biasa sudah ..

Nabi kita Muhammad SAW ..
(selawat jgn tak selawat) ..
Baginda suruh kita sambut Raya lagi satu tu ..
Yang tu meriah2 skit ..

Orang kita tidak,terbalik ..
Biasalahh adat orang melayu ..
tak leh nak kata apa ..
Tengok laa saudara kita kat negara lain ..
Sambut raya cmna ..
So, beringat lahh ..



p/s : Selamat hari raya. maaf. tiada kaitan antara hidup atau mati :D

8 comments:

Danial Razak said...

tulah orang kita..kadang-kadang lebihkan kehendak sehingga berlebih-lebihan..

amirulspurs said...

tak leh nak kata apa. dah jadi adat :D

mr.dinie said...

ini sngguh mlebih..haha

amirulspurs said...

aku memang melebih :D

cik kartun said...

yg p0nteng puasa tu lagi terlebih2..huhuhu
singgah http://nurais-luahanhati.blogspot.com/ (^_^)v

amirulspurs said...

haa, btoi2. :D

Namee Roslan said...

Selamat hari raya, sambut hari raya dengan kesederhanaan lebih gembira begitu. ingat orang Somalia :(

amirulspurs said...

@namee : Selamat hari raya :D Yaa, sambut dengan sederhana. Orang kita lupa pada sedara kita yg lain. Di Somalia, Palestin dll :(