Acquaintance

15 July 2011

10 minit dah cukup der !

Korg kadang2 mesti tertekan gilaa kan menghadap assignment yang berlambak,dengan test yang dah nak dekat,pastu ditambah dengan macam2 lagi. wooo,bikin gilaa je kan. haha. So korg cuba cool sat. rileks der ! Setakat stress tu biasa laa. Aku kalau stress,aku akan buat beberapa benda ni.

1. Berjalan
Aku kalau dah bosan tahap aku akan berjalan. Bosan? alah, korg boleh je pergi mana2 mall. Jalan nii pun satu senaman taw tak? Boleh kurus tu der ! Ada satu website aku pernah baca kata berjalan dapat mengurangkan risiko nak dapat kanser usus beasar doh. Macam tak percaya je kan. tp tak salah mencuba :)

2. Tidoq
HAHAHA. yang ni aku paling suka ! Aku kalau stress gilaaa,tidoq jaa laa. Setel masalah. Tak payah fikir apa dah. Kadang2 aku cuba nak buat record tidoq dalam 24jam terus tapi tak pernah berjaya. Aku ada sorg kawan,tidoq terus dalam 3 hari straight. Huish,memey tak mampu laa aku lawan.

3. Menulis
Menulis memang kadang2 dapat tolong kita hilangkan stress sikit. Yelaa,at least ada tempat nak luahkan apa yang tak puas dengan kawan ka,dengan gf ka,sapa2 je laa. Itu laa aku buat blog. Aku share movie yang aku suka dgn korg. Aku tulis apa2 sahaja. Banyak tempat kita boleh tulis. Tambah plak zaman berteknologi canggih sekarang seperti Facebook, twitter, formspring, Tumblr dan banyak lagi laa der !

4. Bercakap
Ohh well,bila stress usually we need someone to talk to. At least dapat meluahkan apa yang patut. Kalau tak nak luahkan,takpa. Take time lepak sembang2 dengan kawan. Haa,masa ni laa nak eratkan hubungan. Apa salahnya lepak ngn kawan sat jaa kan. Lepak ngan gf sampai pagi tkpa plak. Kredit phone ada simpan untuk gf pun tak guna kan. Apa salahnya call family plak. Tak kan berkira kot. Alahh,macam laa makan banyak sangat kredit tu. Call family tak sampai 5 minit dah letak. Call buah hati kalau boleh selagi tak abes kredit tkpa plak kan. HAHAHA. 

5. Planning
This time laa you all boleh plan apa yang patut. Yelaa,kita hanya mampu merancang tapi tuhan yang tentukan jugak kan. Merancang nii paling tidak pun membantu hisup korg lebih tersusun dan teratur. Paling tidak tkda laa blurr sangat dan dapat mengelakkan korg daripada membazir tenaga,wang dan waktu when it comes to certain situation yang tak dijangka. 


Okayy. Cukup laa aku membebel hari ini. Penat dah menulis. Stress pun dah hilang. Chow!
;)

No comments: