Acquaintance

03 October 2011

Kawan antarabangsa, best ke?

Hello readers :)


  1. Kawan antarabangsa atau penpal adalah satu hubungan jarak jauh antara dua sahabat dari berlainan negara dan budaya.
  2. Kemajuan negara kita telah membolehkan kadar capaian penggunaan internet semakin meluas sehingga di ceruk pedalaman. Surau kampung aku pun ada wi-fi beb. Maju tak ? Hehe
  3. Ditambah pula dengan pelbagai laman sosial sembang masa kini membolehkan dua insan dari berlainan agama,budaya dan negara berhubung. Komunikasi dua hala sama ada ber-chatting atau web cam.
  4. Melalui laman sosial inilah yang menemukan aku dengan kawan antarabangsaku. Ada beberapa yang aku kenali melalui Zynga Poker, game di facebook. Aku tengah kaya masa tu,win table 1 Milion. Ada juga foreigner nak jadi kawan antarabangsa aku.
  5. Aku juga ada kenal kawan antarabangsa dari lama Omegle, no sex purpose tau. Selalu sangat orang kata Omegle tu laman seks kan. Jangan open web cam, zina mata. Hehe
  6. Aku kenal orang Estonia,Marta Juhha umur 19 tahun, sebaya dengan aku. Pelajar Fotografi di Tartu University. Dah tentu laa perempuan beb....
  7. Orang kita mimpi nak duduk Europe,cari awek Europe,belajar sana bagai laa. Tapi Marta kata Europe tak best ! Dia lebih suka Malaysia, cuaca sempoi. Dia pun pernah bercuti di Pulau Redang. Nak datang lagi katanya and me as pemandu pelancong??? 
  8. One thing orang Europe tak suka duduk sana adalah apabila tiba musim sejuk. Sebab masa tu semua aktiviti terhad,kemudahan awam tergendala, dan dengan salji lebat turun. Sebab tu orang Europe suka lepak Asia bila musim sejuk dan lokasi pilihan adalah Malaysia, Thailand, dan Bali.
  9. Sikap orang Europe paling aku gemar adalah budi bahasa mereka. Walaupun bukan islam, tetapi mereka tahu adab ketika berbual walaupun dengan orang asing. Orang Europe tak lokek dengan ucapan terima kasih dan minta maaf. Serius.
  10. Nak cari kawan antarabangsa? Cubalah layari Omegle, but harus tutup web cam tauu. Main text je cukup lah kan. Nanti dah dapat kawan antarabangsa, boleh bagitahu aku. Hehe.
  11. Kita ni hidup jangan sombong sangat. Allah jadikan kita dengan pelbagai kaum dan budaya supaya kita saling mengenali antara satu sama lain. Bukan untuk bermusuh-musuh.

p/s : thanks for reading. have a blast and a very nice day. Ada sesiapa pernah Omegle?hehe #kbai

7 comments:

Hanim Irsyad said...

kat tmpat owang bljaa ney ramai pelajar antarabangsa.. hahaha..
tapi tak kawan pown!! :(

xanders.co said...

jgn sombong, wekkk

Tcca Anuar said...

peremppuan kee? nie yang aku jelouss nie. hehe aku dengar omegle ni selalunya untuk gay lesbian ooo~ takut akuu~

Wan Suhail said...

roomate aku pakistan, classmates aku awek korea,taiwan dgn indon.

haha,antarabangsa lg x? xkot.. sbb baru sekitar asia maa..

rabiatulshukri said...

aku ada kawan india.wee

cik kartun said...

nthh x brminat..takut..
kalau dorang siyes nk kawan2 xpew..yg lelaki uh suke amik kesempatan tu yg x brani

Namee Roslan said...

hehe, seronoklah kawan dgn org lain bangsa :D serious kita bertukar culture n adat. seronok tau!